پرسشنامه انگیزش تحصیلی والرند (AMS)
روایی و پایایی پرسشنامه انگیزش تحصیلی
Valand etal (1992)ضرایب القای کرونباخ زیر مقیاسها را بین ۸۳/۰ تا۸۷/۰ گزارش کرده اند . مقیاس انگیزش تحصیلی توسط باقری وهمکاران (۱۳۷۹) برروی دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران هنجاریابی گردید . میزان القای کرونباخ در سه زیر مقیاس ۷۹/۰ ،۸۴/۰ ،۸۶/۰ ،برآورد گردید و مقیاس به سه قسمت انگیزش تحصیلی درونی ،بیرونی و بی انگیزگی تقسیم شد . اشاره می شود که دسی ورایان انگیزش تحصیلی را به انگیزش درونی ،بیرونی و بی انگیزگی تقسیم کرده اند .کوکلی (۲۰۰۱)پیشنهاد می کند که ساختار سه عاملی این مقیاس مناسب تر می باشد .بررسی های به عمل آمده ،توسط رابرت والرند و همکاران،نشان می دهد که روایی و پایایی نمونه مورد تأیید قرار گرفته است . بحرانی (۱۳۸۴)در تحقیقی ،ضمن تأیید اولیه روایی صوری پرسشنامه از سوی جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم تربیت دانشگاه شیراز ، پایایی آن نیز به روش بازآزمایی و محاسبه القای کرونباخ بررسی شد .در باز آزمایی به فاصله ۲ هفته ضریب ۷۳/۰ بدست آمد .همچنین ضریب آلفای محاسبه شده برای کل پرسشنامه ۲۸ پرسشی معادل ۸۸/۰ بوده است .افزون بر این تحلیل ،عوامل مقیاش انگیزش تحصیلی توانست ابعاد سه گانه “انگیزش درونی ” ،”انگیزش بیرونی “و” بی انگیزگی” را با ارزشی ویژه [۱] بالاتر از یک نمودار سازد . بدین ترتیب روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت
[۱] Eigen value
But inside the same testimony to some Senate committee, he brought up botnets. Lindy Kristoforo Hayes Rozele Dimitry Wong